reklama

Básničkárka

Básničkárka. Tak ju volali všetci v podniku. Robila čo? Pomocnú kancelársku silu za pár korún. Prišla pre rožky a salámu a všetci do nej zapichli pohľady. Zelené oči, medené vlasy, pery ako manekýnka z reklám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Vraj píše básničky a chce tetovanie, šepkali si tí slušní, kútky pier stiahnuté dole, obočie mierne nahor v trocha smiešnom pohoršení. Možno už nejaké má, veď istotne len preto nenosí krátke rukávy, i keď je teplo. Čudná, čudná, hovorím ti, moja, tá nie je normálna.

Ja som nešepkal. Zelené oči, medené vlasy a veľmi biela koža bez jedinej chybičky sa mi páčili od prvej chvíle. Ako sa k nej len dostať, keď takmer s nikým neprehovorí, mihne sa ako motýĺ dakde blízko, no ako on sa aj stratí, tichá, tajomná, krásna. Raz som ju uzrel ísť chodbou k riaditeľke. Krásne išla, ako modelka, s kopou listín pod pazuchou, so zeleným svetlom v očiach. Odrazu sa potkla a padla mi k nohám. Papiere vzlietli a poskladali sa na sivo hnedý laminát pod jej nohami. Padol som na kolená, pozbieral som všetko a pozrel som sa jej do očí. Usmiala sa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Ja som Janka", povedala. "A ty?" "Peter", povedal som a hlas mi zlyhal. Tyká mi. Dobrý začiatok. "Tiež tu robím," počul som sa hovoriť. "Na treťom poschodí," upresnil som. "Po robote ideš domov?" spýtala sa samozrejme. "Nie, potrebujem relax, idem k rieke, za most, poznáš, však?" Úsmev. "Nepoznám. Ale ma môžeš zoznámiť." 

Rieka bývala v lete bez búrok krotká ako mača, nájsť ĺlbšie miesto bolo takmer nemožné. Keď sa to podarilo, bez slova skočila do zelenej vody. Zmeravel som od prekvapenia. Ešte viac, keď vyšla z tône. Usmiala sa, posadila sa do trávy a vyzliekla si košeľu. Zbadal som fialovo červené jazvy. "A nohavice?" spýtal som sa. "Prečo, nie je mi zima. Alebo chceš porátať všetky moje rany?" S hlavou na kolenách pozerala na vodu, tichá, tajomná a krásna. "Raz horelo. Preto nemám všetko také pekné, ako by si chcel." Prehovorila a ja som sa bohvie prečo odrazu hanbil. "A tie básne?" skúsil som okryť ďalšie jej tajomstvo. "Píšem, keď musím. Vyšla mi knižka. O plameňoch, o bolesti, o lastúrach na morskom brehu. A niekedy, len z času na čas, som na drogách. No čo, chcel si to počuť, teda počúvaj."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odprevadil som ju až domov. Vtedy to bola podniková ubytovňa. Taká škaredá panelová veža s večne nazlosteným dôchodcom v recepcii. "Nepustí ťa hore," čítala Janka moje myšlienky. "Mal si sa usilovať tam, pri vode," šokovala ma. Chcel som ju pobozkať. Len som zavadil perami o medené špóny jej vlasov. "Zajtra?" spýtal som sa jej, keď už stála vo dverách. Dedo v recepcii vyplieštil oči. "Čo ja viem, čo bude zajtra," obzrela sa. "Ty vieš?" Nie, neviem, pomyslel som si, no povedal som:"Tak zajtra, Janka," kým sa za ňou zatvárali dvere.

Na druhý deň neprišla do roboty a kedysi večer vydala rieka pod mostom jej doráňané telo. Šepkanie v úrade sa zmenilo na hlasné komentáre a ja som od smútku nejedol a nepil, dokiaľ ma nezlomil smäd. Koncom týždňa mi poštár doniesol veľkú obálku. Boli v nej dve Jankine knižky a dva zošity veršov v rukopisoch. Tak sa mihla mojím životom, ako vtáča, ako meteór, len zbĺkla, dotkla sa môjho srdca a odišla do ďalekého svetla. Zostali mi verše, obraz jej čistej pleti, zelených očí a vlasov z medených špón.

Peter Belanský

Peter Belanský

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem a bývam v Prahe, píšem poéziu, prózu, všeličo. Fotografujem. Ľúbim, nemám rád, hladkám, provokujem, verím. Zoznam autorových rubrík:  Poézia, prózaTí, ktorých mám rádNezaradenéEkológia, prírodaSpoločnosť

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu