reklama

Bývam v Prahe

Bývam v Prahe. Vidím teda viac českých, ako slovenských politikov. No je to zrovnateľné. Kríza tiež. Ľudia šetria. Už to nie je o tom, či do Škandinávie, alebo na Kanárske ostrovy, no o tom, či k sestre, alebo do Holíča k priateľom. Politikovia hovoria o reformách, o imperatíve doby - šetriť. Potom sa dozviem, že iba kauza IPB stála Česko na súdoch a arbtirážach 170 miliard korún. To mať teraz Česko v kase, nemá schodok. Ja šetrím dávno. Kedy začnú šetriť aj tí, ktorých som volil?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Poviete - veď už sa šetrí. Znížili sa zárobky štátnych zamestnancov, politikov, sociálne dávky, všetky možné podpory a podobne. No potom príde informácia, že jeden minister zadal zakázku za 50 miliónov kamarátom a ešte pridal veľmi nízky nájom, iný nakúpil zariadenie kancelárií oveľa drahšie, ako mohol, atď., atď. Vyšetrujú sa pandúry, gripeny, orlím okom sa sleduje hospodárenie nemocníc. Hovorí sa o čiernych fondoch politických strán. Čo mi pripomína, že čierne fondy svojho času zrazili hlavu aj veľkému Helmutovi Kohlovi. Bol veľkým architektom novej Európy, zjednotiteľom Nemecka, no predsa musel odísť. Kedy v Česku odíde bez reči každý, kto vo vysokej štátnej alebo politickej funkcii klamal a sklamal?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na magistrát v Prahe som volil, rovnako ako mnohí iní, TOP 09. Roky s ODS chceli zmenu. TOP 09 zvíťazila,no vládne koalícia ODS s ČSSD. Keby to bolo v Hornej Dolnej, povedal by som - no dobre. No Praha nie je dedinka, kde sa všetci poznajú a kde sa napokon v záujme susedov Fero s Paľom vždy nejako dohodnú. Všade inde a vo všetkom sú ODS a ČSSD mierne povedané, veľkými rivalmi. Tu sa dohodli a skamarátili ako Old Shatterhand s Vinnetouom. Chýba len bowie knife a bratstvo, potvrdené krvou. S úsmevom obišli to podstatné, teda želanie voličov.

No neviem, ako to s tou šetrnosťou dopadne. Možno ako doposiaľ. Ktosi komusi do vrecka, Franto, neblbni, tohle musíme vyhrát, o desať rokov to novinári vyhrabú z kopy inej špiny a aktéri s úsmevom povedia - nepamätám sa. Viem, ako to padne na mňa. Chlebík bude drahší, k moru bude ďalej a sestra ma viac uvidí. A ešte niečo - včera večer na prechádzke so psom som stretol staršieho pána. Poznáme sa len vďaka naším psom, tiež vodí svojho. Hovoríme o živote, o politike, pravidelne príde na rad počasie, zdravie a včera mi povedal niečo, čo mi znie v hlave ešte teraz. Pane, politici jsou jen lidi, představte si, že by vás někdo posadil na čtyři roky do parlamentu. Slušnému by se zatočila hlava na hodně dlouho a neslušný by si řekl hned první den- mám čtyři roky na to, abych urval, co se dá. Pravdu povediac, neviem, ako by som tú situáciu riešil ja. Nekradnem, platím dane.... Ako by ma zmenila tá skutočnosť, tá možnosť trocha si pomôcť?

Peter Belanský

Peter Belanský

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem a bývam v Prahe, píšem poéziu, prózu, všeličo. Fotografujem. Ľúbim, nemám rád, hladkám, provokujem, verím. Zoznam autorových rubrík:  Poézia, prózaTí, ktorých mám rádNezaradenéEkológia, prírodaSpoločnosť

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu