reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Peter Belanský

Peter Belanský

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem a bývam v Prahe, píšem poéziu, prózu, všeličo. Fotografujem. Ľúbim, nemám rád, hladkám, provokujem, verím. Zoznam autorových rubrík:  Poézia, prózaTí, ktorých mám rádNezaradenéEkológia, prírodaSpoločnosť

reklama

Spoločnosť

Slová, slová, slová...

Peter Belanský

Slová, slová, slová...

Slová, slová, slová.... Svet je z nich chorý. Tých prázdnych, nedobrých, ubližujúcich, je priveľa. Tých láskavých, ktoré prinášajú nádej, pomoc, radosť, pohladkanie, je málo. Máme slobodu a Internet, teda hore do roboty, píšme, diskutujme, komentujme, ukážme blogerom , že vieme všetko o všetkom a o všetkých,  že sa nebojíme všetkým to natrieť. A zle bude s tým, kto vyjadrí nesúhlas, kto neklikne na karmu, kto povie - také trepanie, taká sprostosť!

  • 28. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 985x
  • 0
Bývam v Prahe

Peter Belanský

Bývam v Prahe

Bývam v Prahe. Vidím teda viac českých, ako slovenských politikov. No je to zrovnateľné. Kríza tiež. Ľudia šetria. Už to nie je o tom, či do Škandinávie, alebo na Kanárske ostrovy, no o tom, či k sestre, alebo do Holíča k priateľom. Politikovia hovoria o reformách, o imperatíve doby - šetriť. Potom sa dozviem, že iba kauza IPB stála Česko na súdoch a arbtirážach 170 miliard korún. To mať teraz Česko v kase, nemá schodok. Ja šetrím dávno. Kedy začnú šetriť aj tí, ktorých som volil?

  • 12. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 361x
  • 6
Vymenili sme kalendáre

Peter Belanský

Vymenili sme kalendáre

Vymenili sme staré kalendáre za nové, odnesli zvyšky vianočnej a novoročnej slávy do kontejnerov, s neurčitou nádejou, ktorá patrí ku každému začiatku, sme si vyčistili zuby, obliekli "ježiškovú" košeľu a vyšli do prvých dňov roku 2011. Ešte sa usmievame, ešte veríme, ešte si podávame ruky a želáme všetko najlepšie. Ešte jeme striedmo, nefajčíme, nehrešíme, cvičíme a učíme sa anglické frázy s jasnou voľou vydržať. Náš svet, ešte vždy pod snehom, skrýva veľa nádejí. Sneh odíde a ja sa potknem o čosi veľké, výnimočné, zásadné.

  • 12. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 636x
  • 2
Cítil som marihuanu, no čo ma do toho.

Peter Belanský

Cítil som marihuanu, no čo ma do toho.

V noci, ešte po telke, zvyknem obísť sídlisko v sprievodu mÔjho psa. Vravela suseda - nebojíš sa? Nie. Nebojím sa. Pes by ma bránil. A keby neubránil, nech sa stane to, čo má. Čo mám pri sebe, keď idem uspávať posledných nočných tulákov? Nič, čo by zlodejovi prospelo. Červené viceroyky, starý benzínový zapaľovač, kľúče od dverí.  Keby kto aj opruboval, čo získa? Nič.

  • 31. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 046x
  • 32
Básničkárka

Peter Belanský

Básničkárka

Básničkárka. Tak ju volali všetci v podniku. Robila čo? Pomocnú kancelársku silu za pár korún. Prišla pre rožky a salámu a všetci do nej zapichli pohľady. Zelené oči, medené vlasy, pery ako manekýnka z reklám.

  • 20. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 222x
  • 6
reklama
Moja nová existencia

Peter Belanský

Moja nová existencia

Po 50. roku  veku a v kríze, ktorá teraz  vyčíňa naokolo, prísť o prácu za poštovou prepážkou, to nie je dobré. No stalo sa. Po takmer 13 rokoch na pošte som odrazu nezamestnaný a začína sa hľadanie. Teda idem hľadať. No na všetkých konkurzoch som pravidelne najstarší. Vždy rovnaký priebeh. Úsmevy, dakde aj firemná káva alebo minerálka a - pošleme vám mail. Doma som otvoril počítač a - Ľutujeme, prednosť dostal iný uchádzač. Veľa úspechov, bla bla bla.... Minul  sa mesiac, druhý, piaty, siedmy. Veľmi som chcel robiť, veď treba žiť, poplatiť účty, bývať, jesť.

  • 17. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 289x
  • 11
Paradajka na ražni

Peter Belanský

Paradajka na ražni

Paradajka na ražni? Čo to je? No predsa paradajka na ražni, nie? Dnes nad ránom, vlastne ešte v noci, ma prebudila horúčava a môj pes. Sníval. Ležal na chrbte, všetky štyry vo vzduchu, jedno ucho dopredu, druhé dozadu a tichúčko robil svoje Vuf! Vuf! Rrrrr! Vuf!Naháňal svoje psie favoritky, alebo zajaca, kmital nohami v tom nočnom behu, papuľu od ucha k uchu. Že niesme všetci rovnakí! Každý o svojom, no všetci máme svoje sny. Kos vonku kričal ako o dušu, horúčava ma obracala z chrbta na brucho a naspať ako diabli v pekle. Čo už v posteli. Tričko, kraťasy, z rozprašovača na orchideje zopár kvapiek na psa, na seba a ideme.

  • 22. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 067x
  • 0
Na kúpalisku s deťmi

Peter Belanský

Na kúpalisku s deťmi

Na kúpalisku s deťmi, to nie je o štyroch bazénoch na jeden záťah. A Paťko bol vtedy veľmi živý chlapček. Nestriekaj! Dáš mi piť? Nerev toľko, áno? Som hladný. Len teraz si jedol. Mamka, idem do vody. Choď. Strážite tú kučeravú hlavu, svoj poklad, sami sa ani len nenamočíte.

  • 21. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 312x
  • 7
Kedysi som chcel byť farárom

Peter Belanský

Kedysi som chcel byť farárom

Kedysi som mal byť farárom. Chcel som to, už som začal chodiť do prípravky. Biblické jazyky. Dejiny kresťanstva. Napokon som premýšľal, či je to povolanie, alebo viac vzbura proti komunistom a vyšlo mi to druhé. Teda som sa farárom nestal. Potom november 89, svet sa zmenil, z jazykov aramejského, hebrejského a gréckeho neviem takmer nič. Čo zostalo z tých čias? Z mojej viery, z mojho ohňa?

  • 20. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 342x
  • 33
reklama
SkryťZatvoriť reklamu